15. juni 2014

Kamino

INFO OMKRING KAMINO KUREN

Kamino Kuren er navngivet af Connie Nielsen, som er indehaver af Træning for Qvinder Odense C. Connie har selv gennemført rejsen med et vægttab på 16 kg…dog over et 20 ugers forløb. Kamino Kuren skaber grundlag for et korrekt vægttab af fedtmasse, opbygning af muskler og ændring af vaner. Forløbet er nøje tilrettelagt efter en nøjagtig køreplan, hvor man indtager meget få kulhydrater, moderat protein og meget fedt. Denne trio af samhørighed tvinger kroppen til at ændre sin primære energikilde, kulhydrat, til fedt (fedtdepoter). Kulhydrater er for kroppen lettest at omsætte til energi, hvilket resulterer i, at fedtmotoren aldrig kommer på banen. Kulhydrater kan kun lagres i moderate mængder i muskler og lever, så hvis man ikke lige er ude at løbe et maraton, hvor kroppen bruger voldsomt meget energi, ja så er kroppen nødsaget til hastigt at placere det overskydende kulhydrat (sukker) i fedtdepoterne på bug, mave, omkring organerne og på brystet. Lagringen i den centrale del af kroppen er typisk et tegn på, at kroppens hormoner ikke arbejder korrekt sammen. Det hormonelle kaos kan i værste fald ende med et mandhaftigt udtryk, væske omkring hals og skægvækst/stubbe mærkværdige steder i ansigtet.

JOJOVÆGT LIVET LANGT – OG HVORFOR?

Er man først kommet ind på dette skråplan, hvor vægten har kørt op og ned mange gange, skal kroppen tvinges tilbage til sin oprindelse igen, hvilket kræver viden og indsats. Den vigtigste viden at have med på sin rejse er, at kulhydrat (sukker) kan forvandles til fedt, men fedt kan aldrig forvandles til kulhydrat (sukker) igen, så når først man har lagret det overflødige sukker til fedt i fedtcellerne, ja så skal det forbrændes som fedt. Denne evne er meget svær at vække igen, hvilket resulterer i, at rigtigt mange mennesker opgiver og lader stå til. Man giver typisk familiens arv skylden for at finde sin egen accept af situationen.

DET LIGGER TIL FAMILIEN…DEN HØRER VI TIT.

8 DAGES BOOST OG TEST.

Med en nøjagtig tilrettelagt kostplan for de første 8 dage, bliver kroppen boostet og testet dagligt. Hver aften skal der udføres en urintest, som vil indikere, hvor svær en tilstand kroppen er havnet i efter mange års belastning af forfinede og kulhydratrige madvarer.

Denne indikation bliver grundlaget for en individuel køreplan i forhold til hvilket max. af kulhydrater og kalorier, der må indtages dagligt de næste 14 dage.

Generelt for alle vil kostplanen veksle mellem 1000 kalorier til 1800 kalorier og mellem 5-20 gram kulhydrat pr. dag, alt efter hvor stofskifteskæv vedkommende er.

Efter de første 8 dage vil den kommende kostplan for et 14 dages forløb være tilrettet hver enkelte deltager. Efter 3 uger, vil der atter blive reguleret på indtag af gram kulhydrat pr. dag.

Der vil max. være 8 deltagere på hvert hold.

 

Kontakt dit center og forhør dig om næste ledige hold.